Toimitusehdot

Box24 on ProPower Energy Oy:n omistama palvelu. Kun näissä toimitusehdoissa mainitaan Box24, sillä tarkoitetaan ProPower Energy Oy. Box24 toimittaa tuotteet 2-4 arkipäivän kuluessa siitä, kun maksu on kirjautunut myyjän tilille.

HUOM: Poikkeuksen muodostavat vko 48-50 viikon tilaukset, jolloin toimitusaika on 5-15 arkipäivää.

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty verkkokaupassa tuote-esittelyjen yhteydessä. Hintoihin sisältyy arvonlisävero. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Maksutavat

Tuotteet sekä niiden rahti- ja lähetyskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna.

Rahti- ja lähetyskulut

OTTO, EMMA ja MAX -tuotteiden rahti- ja lähetyskulut lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Lukkojen lähettämisestä ei peritä kuluja. Asiakas voi noutaa tuotteet itse, jolloin kuluja ei peritä.

Toimitusaika ja -tapa

Toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen suoritetaan klo 7.00 – 21.00 välillä lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä. Jos lähetyksessä on vain lukko, se toimitetaan Postin välityksellä. Asiakkaalle ilmoitetaan sähköpostilla tai tekstiviestillä lähetyksen toimituspäivä sen varmistuttua. Lähetys voidaan toimittaa, vaikka Asiakas ei ole paikalla.

Toimitusalueet

Lähetyksiä toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys.

Kahden tai useamman tuotteen osto

Jos Asiakas on yritysasiakas tai Asiakas ostaa useamman kuin yhden Box24-tuotteen, pyydämme, että ostosta ei tehdä verkkokaupassa. Asiakasta pyydetään menemään YRITYSASIAKAS-välilehdelle ja lähettämään viesti. Näille Box24 lähettää asiakkaille laskun, jossa rahti peritään vain yhdestä tuotteesta.

Nouto

Asiakas voi noutaa ostamansa tuotteet toimipisteestämme Lahdesta. Box24 lähettää erikseen ohjeet tilausvahvistuksen jälkeen.

Tuotteen palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus/ostos viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä voi tehdä yksiselitteisellä ilmoituksella esimerkiksi kirjeellä postitse/sähköpostitse tai käyttämällä Yhteystiedot -välilehdellä olevaa lomaketta.

Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset.

Palautusoikeuden edellytyksenä on, että Asiakas ei ole käyttänyt tuotetta ja että se on virheetön. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos Asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Asiakas vastaa toimitusten palautuskustannuksista. Tuotteiden palautuskustannus on yhtä suuri kuin ostoskorissa, laskussa ja tilausvahvistuksella ilmoitettu rahti- ja lähetyskulu. Jos Asiakas palauttaa tuotteen, tulee hänen olla ennen palautusta yhteydessä Box24-asiakaspalveluun palautuksesta sopimiseksi. Palautuskustannus peritään Asiakkaalta siten, että tilauksen toimituskustannusta ei palauteta, jolloin Asiakkaan ei tarvitse erikseen maksaa paluurahtia.

Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset).

Maksut palautetaan ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.

Mikäli tilaus on maksettu verkkopankkimaksuna, tullaan rahat palauttamaan Asiakkaalle, kun Asiakas on ensin ilmoittanut tilinumero Paytrailille. Palautusta varten asiakkaan tulee rekisteröityä Paytrailin palveluun, jossa tilinumero käsitellään. Paytrail lähettää rekisteröitymisohjeet Asiakkaalle sähköpostilla.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Takuu ja virhevastuu

Vastaamme myymiemme tuotteiden mahdollisista virheistä kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun mukaisesti. Virhevastuu kattaa mahdolliset tuotteessa ilmenevät kuluttajasuojalain tarkoittamat virheet, kuten materiaali- ja valmistusvirhe. Virhevastuu ei kata kuitenkaan esimerkiksi tuotteen normaalia kulumista tai virheellisestä käytöstä johtuvaa rikkoontumista.

Verkkokauppaostoksissa tilausvahvistus toimii sekä kuittina että mahdollisena takuutodistuksena.

Mikäli huomaat tuotteessa virheen tai epäilet valmistusvirhettä, olethan yhteydessä Box24-asiakaspalveluun.

Muut ehdot

Box24 sijoitetaan useimmissa tapauksissa ulkotilaan, jossa lapset oleilevat. Asiakkaan velvollisuus on varmistaa, että niistä ei aiheudu vaaraa lapsille. Erityisesti tulee varmistaa, että MAX-tuote on kiinnitetty tukevasti kaapin takana olevaan seinään, jotta kaappi ei pääse kaatumaan.

Box24 ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä toimituksessa.

Box24:llä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Kulloinkin voimassa olevat sopimusehdot ovat nähtävissä Box24.fi kotisivuilta.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Box24:n välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Mikäli Asiakas on yritysasiakas, kaikki tätä sopimusta koskevat riidat käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.